افشین مظاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در گفت‌و‌گو و با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: برای افتتاح و کلنگ‌زنی 4 پروژه در بخش آب با اعتباری بالغ بر ۱۴۱۰۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: علیرغم همه کمبودها و مشکلات مالی در سال۱۳۹۷، کلنگ‌زنی آب شیرین‌کن شهر ملکشاهی، اصلاح و بازسازی مخزن ۱۰۰۰۰ متر مکعبی شهر دهلران، بهره برداری از یک حلقه چاه و اجرای خط انتقال آن در  شهر دهلران، افتتاح مخزن هوایی فلزی منطقه ویژه اقتصادی شهر مهران در ایام الله دهه فجر انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام بیان داشت: در بخش آب تمام ۱۹ شهر استان تحت پوشش آب شرب سالم و بهداشتی است که برای این منظور با اجرای شبکه توزیع آب به طول ۱۳۱۱ کیلومتر و خطوط انتقال آب به طول ۵۰۸ کیلومتر، حفر و تجهیز ۷۰  حلقه چاه آب شرب، احداث ۲۱ ایستگاه پمپاژ آب، احداث ۵۷ باب مخزن ذخیره آب و احداث یک تصفیه خانه آب و ساماندهی و بهسازی چشمه‌های آب، احداث آب شیرین‌کن هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش آب شرب سالم و  بهداشتی است.

افتتاح مخزن هوایی منطقه ویژه اقتصادی مهران با اعتبار ۷ میلیارد ریال

مظاهری بیان داشت: این مخزن با ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب برای ذخیره و تامین آب شرب مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی مهران در محوطه‌ای به مساحت ۹۰۰ متر مربع  با لوله‌های ورودی و خروجی از نوع پلی اتیلین سایز ۲۰۰ میلی متری و با ارتقاع ۲۲ متر از سطح زمین نصب شده است.

افتتاح مخزن ذخیره آب ۱۰ هزار متر مکعبی شهر دهلران با اعتبار۱۹ میلیارد ریال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام در آیین بهره برداری از این طرح گفت: برای اصلاح و بازسازی این مخزن  ۱۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به نیاز شهر به مخزن ذخیره آب، نشت‌گیری و بهسازی این مخزن در دستور کار قرار گرفت و شرکت جهت ترمیم آن اقدام به اجرای بیش از ۵۰۰۰ متر مکعب، سنگ چینی، شن ریزی و تخریب قسمت‌های آسیب دیده با هزینه‌ای بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال نمود.

وی اضافه کرد: علاوه بر افتتاح این مخزن همزمان یک حلقه چاه با آبدهی ۴۰ لیتر در ثانیه به بهره برداری می‌رسد که برای حفر و تجهیز آن بالغ بر ۱۳۱۰ میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی هزینه شده است.

کلنگ زنی تاسیسات آب شیرین کن شهر ملکشاهی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال

مظاهری در رابطه طرح آب شیرین کن ملکشاهی گفت: این طرح از طریق فرآیندی تحت عنوان اسمز معکوس که یکی از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا در زمینه تصفیه آب به شمار می‌رود. شیرین می‌گردد.

وی اظهار داشت: مراسم کلنگ زنی آب شیرین کن شهر ملکشاهی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۲۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز برگزار گردید که با اجرای  این طرح  جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار عملیات اجرایی ظرف مدت ۶ ماه  انجام خواهد شد.

مظاهری گفت: همچنین  در راستای تامین آب مورد نیاز زائران، آب فاضلاب استان با اجرای سه خط انتقال آب شامل: احداث خط انتقال بطول ۲۰ کیلومتر از کنار چاه‌های آب جنب امامزاده سید حسن(ع) تا پایانه مرزی، احداث خط انتقال آب شهری از پل زائر تا پایانه مرزی، حفر دو حلقه چاه با خط انتقالی بطول ۹ کیلومتر، احداث یک باب مخزن هوایی ۵۰۰ متر مکعبی، لوله گذاری شبکه آب موکب‌ها از پل زائر تا پایانه مرزی، ساخت دو باب سوله به مساحت ۹۰۰ متر مربع جهت تولید و نگهداری آب شرب بسته بندی، تامین آب مهران و موکب‌های بین راهی و پایانه مرزی حاشیه اطمینان آب لازم را ایجاد کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در ادامه اجرای ۲۲۰۰ متر  شبکه جمع آوری فاضلاب در بلوار جنوبی امام(ره) شهر ایلام و کوچه‌های منشعب از آن با اعتباری بالغ ۵ میلیارد و ۵۵۰میلیون ریال خبر داد.

به گفته مظاهری، هم اکنون ۵۵ درصد جمعیت استان ایلام تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

شرکتجهاد کشاورزی استان ایلام
وضعیتدر حال اجرا
اطلاعات کارفرماافتتاح و کلنگ‌زنی 4 پروژه در بخش آب
تهیه تجهیزاتآب لوله بسپار
موقعیتایلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید